Wednesday

Dalam Mihrab Cinta

Salam all.

Ketika org lain duk kecoh-kecoh
g menonton Nur Kasih The Movie
Sy masih blom berkesempatan nk g menonton
Hanya stay kat umah
ingin menyiapkan beberapa jenis lukisan

Dek kerana proses ntuk meyiapkan lukisan
tersebut mengambil masa yg agk pnjg jgak la
So sy selang seli ngan menonton cerita, vid clip,
membaca cerpen online, search pic serta art yg menarik
hati..tetiba sy rs nk menonton Filem "Dalam Mihrab Cinta"
Filem "Dalam Mihrab Cinta" ni asalnya novel
hasil tulisan Saudara Habiburahman El-Shirazy

Sebelum ni juga, beliau pernah menghasilkan
Filem "Ayat-ayat Cinta" & "Ketika Cinta Bertasbih"
juga asalnya dari penulisan novel beliau
Sy juga dh menonton "Ketika Cinta Bertasbih"
Terbaik lah..

so, untuk hari ini

Sy telah godek2 youtube.com
Maka, terjumpalah sy "Dalam Mihrab Cinta"
Suka? Mestilah..cuz dpt mengisi hari sy yg bosan ini
Walaupn kt dlm youtube, ia di pendek2 kan
menjadi 11 part semuanya.. :)



Pendukung Utama:


Dude Harlino ( Syamsul Hadi)

Ncik Hero sorang ni dh byk berlakon dlm sinetron2 indon
Tapi sy suka watak dia dlm "Dalam Mihrab Cinta" ni
Tetiba jatuh suka lak ngn ncik hero ni sorang.. :p

Asmirandah (Slyvile)

Cik Heroin pn dh byk berlakon dlm sinetron2 indon
Comel kn dia bertudung..tp syg, kt luar filem ni dia sexy la gak..huhu

Meyda Sefira (Zizi)

Cik Heroin lagi sorang ni pernah berlakon dlm"Ketika Cinta Bertasbih"
Dia memang bertudung so sesuwai ngn watak "Zizi"
Solehah..lemah lembut..ayu. :)

Sinopsis:

Di sebuah pesantren di Kediri, ada seorang pemuda bernama Syamsul (Dude Herlino) yang rela meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman demi tekadnya untuk belajar menuntut ilmu dan bergabung dalam pesantren. Kehidupan dalam pesantren membuatnya dekat dengan Zizi (Meyda Sefira), seorang putri pemilik pesantren yang pernah ditolong Syamsul saat dia dirompak di keretapi.

Namun semuanya tidak berjalan dengan lancar, Syamsul kemudian dituduh mencuri oleh Burhan (Boy Hamzah) sahabatnya sendiri di dalam pesantren. Hal ini membuatnya jatuh, dia diusir dari pesantren dan keluarganya sendiri pun sudah tidak mempercayainya lagi dan menganggapnya sebagai seorang penjahat.Sehingga akhirnya dia menjadi seorang penyeluk saku tegar, akibat tidak kuat menahan rasa laparnya.

Di tengah semua masalah dan kekacauan dalam hidupnya ini, Syamsul masih tetap diberikan jalan oleh Tuhan untuk melakukan taubat. Dia dipertemukan kembali dengan seorang gadis solehah bernama Sylvie (Asmirandah), dan dari sini kehidupannya berubah. Syamsul berhasil menjadi seorang guru mengaji dan seterusnya dia mendapat tawaran untuk menjadi seorang Ustad pengisi acara dalam sebuah acara televisi swasta, kepercayaan orang-orang terhadap dirinya pun sudah mulai pulih perlahan-lahan.

Apakah ini semua bererti Syamsul berjodoh dengan Sylvie yang telah mengubah hidupnya? Ataukah Zizi cinta pertamanya yang sempat kandas?

Nak tau lagi? tontonlah sendiri..hehe

The Original Soundtrack:


Sy lebih suka lagu "Bunga-bunga Cinta"
alunan Dude ngan Asmirandah
sgt sweet :)

~Menanti cinta seseorg yg cintakan sy keranaNya~


No comments: