Thursday

Part I - Busana

Assalamualaikum

Ehem..seperti yang dijanjikan saya akan update tentang hari bahagia saya :)
Sebelum didetailkan lagi kisah majlis akad nikah kami, saya nak cerita perihal busana 
akad nikah dulu..

Mulanya, saya decide nak pakai baju kurung moden yang dipakai masa tunang
tapi memandangkan baju kurung tu warna cream, ncik hubby plak nak pakai putih masa 
majlis akad nikah..okei2..putih memang sesuai untuk akad nikah..suci bersih kan..

Saya nak pakai baju masa majlis tunang cuz xnak membazir beli baju lain
So betapa gigihnya saya, upgradekan baju tunang tu dengan menambah manik serta
bunga rose chiffon bagai..hehe





Tup2..terpaksa tukar plan last minute..nak upah jahit memang xsempat dah memandangkan
majlis tinggal lagi sebulan time ni..

Last2..terpaksala saya mencari kurung moden warna putih yang ready made
namun sangat keciwa sebab size saya semua sold out
Jenuh ke sana ke mari cari baju kurung putih tu sepasang..namun tetap xjumpa

So nak dijadikan cerita, saya ketemu sebuah butik muslimah..ada jubah kaler putih
terus grab..kan senang..xpayah pening-pening kepala..saya kan simple lady :)











No comments: